Doğumdan Sonra Süt Gelmesi İçin Neler Yapmalı

     Çevremde sosyal medyada bana en çok sorulan sorulardan bir tanesi'de bu "Doğumdan Sonra Süt Gelmesi İçin Neler Yapmalı" . Aslında ben sancılanırken gelmeye başladı sütüm, bir yandan sancı giriyor bir yandan üstüm ıslanmaya başlamıştı. İlk başta neler olduğunu anlamadım, anneme dönüp neler oluyor neden üstüm ıslanıyor dedim, Canım Annem'de bana sütün geliyor kızım dedi. O an neler hissettiğimi anlatamam. Peki gelelim konumuza. Eğer normal doğum yaptıysanız sancılarınızla birlikte süt kanallarınızda harekete geçecek, meraklanmayın sakın eğer sezaryan yada epidurel ile doğum yaptıysanız aynı gün olmasa bile ertesi gün mutlaka sütünüz gelmeye başlayacak. 

Neler Yapmalı ;


* Her emzirmeden önce ve sonra 1 bardak su tüketmeli, günde 3lt yakın su içmeli ve tabiki komposto.

*Duşta dayanabileceğiniz kadar sıcak sabunlu su ile göğüsünüze dairesel masaj yapıp duştan sonra pompa ile sağabilir yada emzirebilirsiniz, eğer göğsünüzde sertlik ve kitleler varsa özellikle onlara biraz sert masaj yaparak çözülmesini sağlamanız lazım. 

*Emzirmeden sonra mutlaka göğüsünüzü pompa yardımıyla sağıp boşaltın, bu beynin uyarılmasına ve daha çok süt yapmasına yardımcı olacak. İlk 3 ay 2 saat ile emzirebilirsiniz.


*Sağdıktan sonra göğsünüze sıcak kompres yaparak, tekrar süt dolmasını sağlayabilirsiniz. Ben ilk 1-2 ay elimde sıcak kompres ile dolaşdım, sıcak kompres için " Emzirme döneminde sıcak soğuk kompres" yazımı okuyabilirsiniz.


*Uyku, süt oluşması için olmazsa olmazlardan, peki nasıl olacak demeyin, bebeğiniz her uyuduğunda mutlaka sizde uyuyun, uzanın ve dinlenin.


*Artık emziren bir annesiniz, hamileyken olduğu gibi emzirirken de yediklerinize çok dikkat etmelisiniz. Kilolarınızı sakın dert etmeyin ve sakın bu dönemde diyet yapmayın, ne kadar çok emzirirseniz o kadar çabuk kilo vereceksiniz. Beslenmenizde Et, Balık, Süt ürünleri mutlaka olmalı. Kıymalı makarna, Et haşlama gibi karbonhidrat ve protein yönünden zengin yiyecekler tüketmelisiniz. Her emzirdiğiniz de 350-400 kalori verdiğinizi unutmayın. Gazlı ve hazır içecek ve hazır gıdalardan uzak durun. Bol bol meyve ve ceviz fındık tüketebilirsiniz.

*Emzirme döneminde ilk 6 ay bira mayası tableti kullandım, sabah-öğlen 3 tane akşam 4 tane. B12 açısından da sizi destekleyip bu dönemde ki yorgunluk ve unutkanlığınıza da iyi gelecek. Bir çok anne bana soruyor bira mayası nasıl olur alkol içermez mi diye, aslında buğday özü tableti tamamen doğal ve tabi ki alkol içermiyor. Eczanelerde GNC yada Solgar markaların var istediğiniz markayı tercih edebilirsiniz. 

Hangi gıdalar süt artırır ;


Kereviz, Bulgur ( ilk aylarda tüketmemeye özen gösterin gaz yapabilir), Komposto, Kırmızı et, Siyah Üzüm, Badem, Ceviz, Sütlaç, Hurma, Rezene çayı, Dere otu, İncir ve Havuç kürü, Dut Kürü, Kimyon ( her yemeğinize ekleyin bebeğinizin gazına da iyi gelecek), Pekmez içine karıştırılmış siyah
 susam ( 2 yemek kaşığı pekmezin için 1 tatlı kaşığı susam ekleyip her gün tüketebilirsiniz.)


Unutmayın bir Annenin uyurken bile hazırlayabileceği en güzel besin Anne Sütüdür. 

Bol Sütlü günleriniz olsun...


Bu yazı dikkatinizi çekebilir ;















0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe