Uyku Notları - 1

Prensim 3 aylık olmak üzere yavaş yavaş uyku düzeni kurma zamanı hem onun için hem benim sağlığım için.
ilk 40 gün gerçekten zor geçti gecelerimiz gündüzlerimiz birbirine girdi hiç geçmeyecek sandığım günler geride kaldı. Şimdi uyku ile ilgili fazla sıkıntımız kalmadı.

Selimin Uyku saatleri

06:30 Günaydın

08:30'a kadar yatak ta oyun oynuyoruz altını değiştiriyorum emziriyorum
08:30 Uyku zamanı
10/10:30 arası uyanıyor emzirme oyun alt kontrolü yarım saat kadar oyun halısında tek başına bırakıyorum, keyifli dakikalar geçiriyor sesler çıkarıyor dokunmaya çalışıyor, ellerini ayaklarını sürekli hareket ettiriyor.
12:00'a kadar böyle emzirip tekrar yatırıyorum
14:30 gibi kalkıyor saat 17:00'a kadar oyun eğlence ve dışarı çıkma zamanı
17/18 arası 1 saat daha uyuyor sonra 21:00'a kadar ayaktayız Banyo-oyun ve yemek zamanı.
Gece uykusuna geçene kadar biraz ağlıyor huysuzluk yapıyor sonra uykuya geçiyor.
21:00 gece uykusu başladı ( eşimle baş başa kaldığımız saatler )

Bu saatten sonra genelde uyanmıyor, sabaha kadar deliksiz uyuyor mu diye soruyorsunuz ? duyuyorum. Uyuduktan sonra sütümü sağıp kenara koyuyorum, gece yarısı hareketlenmeye başlıyor hemen biberonla sütünü verip uykusunu kaçırmadan geri uyumasını sağlıyorum. sonra 2,5-3 saat ara ile onu uyandırmadan biberonla besliyorum, hareketlenmeye başlayınca hemen biberonu veriyorum ve mümkünse kakasını yapmadığı sürece altını açmıyorum. Tabi bu düzeni sürekli uygulamak çok zor ama uymaya ve oğluma da öğretmeye çalışıyorum.

0-3 ayda uyku düzeni için neler yapıyorum.


  1. Gece uykusuna geçmeden çok iyi besliyorum, genelde biberonla 120-140cc süt veriyorum.(bebeğin iştahına ve ayına göre değişir)
  2. Gece uykusu için bir rutin var akşam 8 den sonra evdeki ışıklar kapanır tv sesi kısılır, yarım saat böyle geçirdikten sonra odasına götürüyorum, dönenceyi ve müziği açıyorum, bazende poposunu pışpışlıyorum.
  3. Sağlıklı bir uyku için odasında olması şart
  4. Geceleri emzirmek yerine sütümü sağıp öyle besliyorum, böylelikle uykusundan uyanmıyor ve daha çok süt içtiği için daha uzun süre uyuyor.
  5. Kakasını yapmadığı sürece altını açmıyorum.
  6. Yastığına tişörtlerimden birisini koyuyorum.(giydiğim yeni yıkanan değil)
  7. Gündüz asla 2,5 saatten fazla uyumasına izin vermiyorum ( biliyorum uyuyan meleği uyandırmaya kıyamıyor insan ama 2,5 saatten fazla uyursa gece uykusundan çalmış oluruz)


Benim için bu 7 kural 4. aydan sonra uygulamak istediğim uyku düzeni için ön hazırlık sadece.

Bol uykulu güzel günler dilerim.


0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe