"Lohusalık" Doğumdan Sonraki İlk 40 Gün Nasıl Geçer ?

     Anne hamilelik boyunca doğuma ve bebeğine odaklanır, ilk başlarda mide bulantıları ve kusmaları gidermeye çalışır, sonra bebeğinin ilk tekmeleri ile dünyası değişir, kilo almalar, bel ağrıları, sonra başlar bebeği için alışveriş zamanı, anne adayı ne yaşarsa yaşasın bebeğinin bir tekmesi anneye "ben burdayım" mesajı vermesi ile biter, ne mide bulantısı kalır aklında ne de çektiği başka sıkıntılar. Ama anne doğumdan sonraki "LOHUSALIK" yani eve geldikten sonra ilk 40 gün nasıl geçer neler yapmalıyım diye
düşünmez, düşünemez. Doğum tam bir mucize aslında, sesini ilk duyduğunuzda, kucağınıza ilk alışınız da bide emzirmek için göğsünüze konduğunda, bu zamana kadar yaşamadığınız bir mutluluk yolculuğu başlar, bu yolculukta uykusuzluk en büyük arkadaşınız olur.

        Evet bende sadece doğuma-hamileliğime ve bebeğime odaklanan bir anneydim, doğumdan sonra ne olur, nasıl başa çıkarım, hiç düşünmedim aklıma bile gelmedi. Sonuçta bu hormonlar ne kadar değişirdi ki ? Bu sürece girdiğimde anladım, plan yapmalıymışım.

Doğum başladı artık 2 kişi çıktığınız evinizden 3 kişi olarak dönmeye hazırmısınız.



     Eve geldiğimizde öyle heyecanlı ama bir o kadar da yorgundum, hemen uzanıp uyumak biraz dinlenmek istiyordum. Annem-ablam-kardeşim-babam-eşim-ananem herkes yanımdaydı tabi bide minik prensim. Uyumak ne mümkün oğlumdan gözlerimi alamıyordum, 5-10 dakika daldım, bir bebek sesiyle uyandım, öyle yorulmuşum ki, kimin bebeği- ne oluyor-kim uyandırdı beni diye aklımdan binlerce soru geçerken yanımdaki küçük mucizeyi farkettim. Peki ama az önce emzirmiştim neden ağlıyor ? bu süreç kısır bir döngü haline gelene kadar ne olduğunu anlamadım. Artık her dakika emziren, alt değiştiren, arada süt olsun diye birşeyler yemeye çalışan zombi bir anne oldum. Selim uyurken bende yanına kıvrılıp uyumaya güç toplamaya çalışıyordum ama o her mıkırdandığında uyanıyor birşey oldu zannediyordum. Bide bitmek bilmeyen illa hemen görmek isteyen sevgili arkadaşlar-eş-dost-akrabalar. Bide onlar geldi mi ayıp olmasın diye yanlarında oturup sohbet etmeye çalışıyordum, ama benim uykuya ihtiyacım vardı. İşte o zaman anladım plan yapmalıydım. Bu sürekli böyle gidemezdi, kaliteli uyuyamadığım için sütüm de yeterli gelmiyor, sinirlerim bozulmaya başlıyordu.


Bu "LOHUSALIK" dönemini daha sağlıklı ve bunalıma girmeden atlatmak için altın bilgiler ;


  1. Doğumdan önce mutlaka plan yapın (ben yapmamıştım ama sonrada yapsanız da olur merak etmeyin geç kalmadınız.
  2. Yardım istemekten ASLA-ASLA çekinmeyin.
  3. Bebeğiniz uyuduğunda mutlaka sizde uyuyun. Ama mümkünse onun yanında değil ayrı bir odada, aksi takdirde kaliteli bir uyku olmaz.
  4. Gün aşırı dışarı çıkın,bebeği annenize-arkadaşınıza-eşinize size evde kim yardımcı oluyorsa ona bırakın, ekmek almaya, gazete almaya yada sadece nefes almaya çıkın.
  5.  İnanın çok faydası olacak.

  6.  Evde size kalıp yardımcı olacak 1 den fazla kişi varsa sırayla kalmalarını isteyin, hepsi birden yanınızda olup sonra aynı hızla kaybolmalarını istemezsiniz.
  7. Eve misafir geldiğinde, yanında çok fazla oturmayın, odanızda dinlenin. Unutmayın siz LOHUSA'sınız.(kimse buna alınmaz)
  8. Ev işlerini-Ütüyü kirlenmiş çamaşırları çok düşünmeyin, yavaş yavaş yapın, eskisi gibi sofrayı hemen toplamak yada evi düzenli tutmak için çaba sarf etmeyin sizin daha kutsal bir göreviniz var. Bu işler bir süre daha bekleyebilir. Unutmayın "MUTLU ANNE, MUTLU BEBEK".
  9. Eskiden yaptığınız bakımlarınızı yapmaya devam edin, sabah kreminizi sürün saçınızı tarayın, makyaj yapın. Bunlar sizi iyi hissettirecektir.
  10. Bu süreç geçecek, bebeğinizin uykusu düzene girecek, gazı azalacak ve en önemlisi siz emzirdikçe sütünüz de artacak. Pozitif olun.
  11. Asla - Asla diyet yapmayın, merak etmeyin siz emzirdikçe kilo vereceksiniz.

  12. Batıl inançları ve korkularınızı bir kenara bırakın ilk 20 günden sonra bebeğinizi 2-3 günde bir 5-10 dakika bile olsa hava almaya çıkarın.Bu size de bebeğe de çok iyi gelecek.
  13. Bu süreci yaşayan tek siz değilsiniz, her anne bu dönemden geçiyor "Yalnız Değilsiniz" rahatlayın.
  14. Bebeğiniz ağladığında- uyumadığın da panik yapmayın, tok mu, altı temiz mi, çok sıcak-soğuk, gazımı var bunları kontrol edin. 
  15. Bebekler dış ortama ne yazık ki hemen alışamıyor, o yüzden sürekli kucağınızda ve göğsünüzde olmak istemesi çok doğal bir tek sizi tanıyor bu ne muhteşem bir olay, onun bu isteğini geri çevirmeyin ve kızmayın.
  16. Not tutun, hangi göğsünüzü emdi, saat kaçta emdi, ne zaman altı değişti. Bunlar size çok kolaylık sağlayacaktır.
  17. Çok bunaldığınızda ağlama noktasına geldiğinizde, balkona çıkıp derin bir nefes alın ve şunu asla unutmayın, size çok kutsal bir görev verilmiş "ANNE" olmak.


Belki bunlara eklenecek daha birçok not vardır, ama ben böyle yaparak bu dönemi rahat atlattım. Kendi notlarınızı oluşturun ve dediğim gibi tek değilsiniz, bu süreci her anne yaşıyor, sadece şunu bilin geçecek ve herşey yavaş yavaş yoluna girecek.

Sütlerinizin göğsününden fışkırdığı, Bol uykularınızın olduğu, huzurlu bir lohusalık dilerim.


Bu yazılar dikkatinizi çekebilir ;

Bebeklerde Gaz Problemini Nasıl Çözebilirim

Uyku Eğitimi 

Bebeğimi Nasıl Giydirmeliyim 

Daha kolay emzirmek için 







0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe