Yeni Doğan Kalça Ultrasonu Nasıl Oluyor ?

         
2 aylık olmadan önce yapılaması gereken bir işlemmiş, ilk başta korktum nasıl olacak küçük bir bebeği nasıl ultrason odasına alacaklar nasıl çekilecek. Benim gibi korkan anneleri rahatlatmak için paylaşmak istedim. 
            Dünya Sağlık Örgütünün verilerine göre her yıl dünyaya gelen 1000 bebekten 2'sinde bu hastalık görünüyor, Ülkemizde ise yeni doğan her 1000 çocuktan 5 inde bu hastalık görülüyor.Yeni doğan bebekleri çocuk doktorları tepeden tırnağa kontrol ediyorlar ancak kalça çıkıklığını saptamak 
muayene ile tespit etmek pek mümkün olmuyor, bu yüzden yeni doğan kalça ultrasonunu 0-2 ay içerisinde yapılması gerekiyor. Bu hastalıkta erken teşhiste hemen tedavi edilebiliyor, ancak fark edilmezse, ileride yürüme aksaklıkları ve ciddi sakatlıklara yol açabiliyor.
        Bugün oğlumla tek başımıza hastaneye gittik, tek diyorum çünkü ilk defa ben ve oğlum yanımızda kimse olmadan dışarı çıktık. Daha önceden randevu almıştık, çok bekletmeden içeri aldılar bizi, pantolonunu çıkarmamı ve bezinin kenarlarındaki çırt çırtları açmamı istediler, daha sonra yan yatırıp gövdesinden ve bacaklarından sıkı sıkı tutmamı istediler, kalça kısmına jel sürüp ultrasonda bakıp rapor yazdılar. Evet hepsi bu kadar, yani benim korktuğum gibi bir şey değilmiş...

Bu yazılar dikkatinizi çekebilir ;

Bebeklerde Gaz Problemi

Emzirirken Meme Bakımı Nasıl Olmalı

Bebeğimi Nasıl Giydirmeliyim



0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe