Ve Gaz Problemi Başladı....

      İlk  1 hafta gazla ilgili sıkıntımız yoktu, emdikten sonra hemen gazını çıkarabiliyordu prensim. 2. haftada gaz kendini göstermeye başladı, selim durmadan emmek istiyor ama bir yandan da ağlamaya kendini sıkmaya devam ediyordu, tabi ilk başta tam anlamadığım için her emmek istediğinde emziriyordum neredeyse göğsümden inmez olmuştu. Artık sütümün yetmediğini düşünüp günde 2 defa da mama vermeye başlamıştık, tabi o kadar çok yemeye başlamıştı ki gaz sıkıntımız ikiye katlanmıştı. Kullandığımız damla bile işe yaramaz oldu. Ben bir yandan sütümün yetmediğine üzülürken diğer yandan selimin böyle ağlamasına kıyamıyordum. Sonra anladık ki bu kadar emme isteği
gazının olmasından ve bu sancıyı yanlış algılamasından kaynaklanıyormuş. Hemen mamayı kestik, gaz ilacımızı değiştirdik, birde aktardan muskat alıp bıcağın ucuyla rendeleyip birazda anne sütü karıştırarak vermeye başladık. Tabi benimde yediklerime biraz daha dikkat etmem gerekiyordu, ancak onunda bağırsaklarını da alıştırmam lazımdı. İlk 40 gün gaz yapacak bulgur, soğan,  süt ürünleri, bakliyat, çiğ sebze, salata ne varsa çıkardım hayatımdan. Her öğünüm de yemeklerime kimyon atmaya günde 2-3 fincan da rezene çayı içmeye başladım. Bazı geceler gazdan uyanıp ağlamaya başlayınca ayaklarının  altına sıcak su torbası koyuyordum karnına da sıcak havlu, bu onu çok rahatlatıyordu. 

     Kırkımız çıktıktan sonra azar azar bulgur pilavı, mercimek çorbası, salata yemeğe başladım . Şimdi 2 aylık olduk çok şükür gaz problemimiz kalmadı hatta yok denecek kadar az. Çoğu zaman ilaç bile vermiyorum artık. Darısı sizin bebeklerinize inşallah. 


Gaz için neler yapılmalı ;

*Asla aç olduğunu düşünüp sürekli beslemeyin, bebekler gaz sancılarını yanlış algılayıp emmek isterler, fazla besin aldıklarından hazmedemeyip gaz sıkıntılarını 2'ye katlarlar. 

*Günde 30-40 cc rezene çayı vermeyi ihmal etmeyin, bunu sabah ve akşam olarak rutin şekilde yapabilirsiniz.

*Aktardan alacağınız muskatı bıçağın ucuyla rendeleyip ( tortulu kalmasın un gibi olacak) biraz anne sütü karıştırıp günde 2-3 kere verebilirsiniz.

*Ayaklarını sıcak tutmayı ihmal etmeyin,  gece uykusuna geçerken ayaklarının altına sıcak su torbası ve karnına sıcak havlu koymanız onu çok rahatlatacaktır.

*Bebeğinizi yüz üstü yatırmaktan çekinmeyin, gazlı bebekler yüz üstü yatmayı çok severler, böylelikle karınları hem sıcak kalır hemde baskıdan dolayı rahat ederler.

*Aktardan alacağınız acı elma yağı ile topuklarına dairesel masaj yapabilirsiniz. 

* Zeytinyağını biraz ısıtıp karnına saat yönünde dairesel hareketler yaparak masaj yapabilirsiniz.

*Gaz masajı için nasıl yapılır  tık

* Kullandığınız gaz ilaçı sizin bebeğinizde işe yaramamış olabilir, değiştirmekten çekinmeyin. Ben ilk kullandığımdan 3-4 gün memnun kaldım sonra işe yaramadı ve OMX gaz ilaçına geçtim.

Not: Öneriler benim yaşayıp bebeğime uyguladığım yöntemler, lütfen doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin


0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe