Hamilelikte Sıfır Çatlak...

Hamilelikte en çok korkulan şeylerden bir tanesi de şüphesiz çatlaklar. Sıfır çatlakla sonlandırdığım hamilelikteki tecrübelerimi bir kaç soru-cevapla paylaşmak istedim.


Çatlaklar neden oluşur ? 
Hamilelik süresince orantısız kilo alımı, derinin altındaki dokuların ani genişlemesi ve esneme kapasitesinin yetersiz kalması sonucu çatlaklar oluşur.

Önlenebilir mi ?

Hamilelik döneminde orantılı kilo alımı sağlanırsa kişinin daha az çatlakla karşılaşması mümkündür. Tabi bununla birlikte cildi beslemek kaybettiği nemi geri kazandırmakta çok önemli.


      Hamilelik döneminde ilk 6 ay sadece 5 kilo, sonraki 3 ayda 7 kilo aldım, toplamda 12 kilo. Bu süre içinde 8. ayıma kadar da plates yaparak geçirdim, 8. aydan sonra ağırlaşan vücudum bunu pek kaldıramadı ve platesi sonlandırdım. Onun yerine günlük 30-40 dakika yürüyüşler yapmaya başladım, hava soğukta olsa sıkı sıkı giyinip sabahları yürüyüşe çıkıyordum, tabi cebimde eşimin ve annemin telefonun yazılı olduğu bir kağıtla, eğer düşüp bayılır yada başka bir şey olursa birileri arasın diye. Gelelim mucize çatlak kremine, hamileliğin 8. haftasından 38. haftasında kadar göğsümden bacaklarıma kadar her akşam bıkmadan sürdüğüm bir karışım hazırladım kendime.

İçerik ;

1 adet kayısı yağı          ( E vitamini yönünden çok zengindir)
1 adet  susam yağı  (Vitamin, mineral, antioksidanlar ve lesitin bakımından zengin içeriğe sahiptir)
1 adet  buğday yağı      ( Hücre yenileyici özelliğe sahiptir. Doğum lekelerini önler)
1 adet  jajobo yağı         ( Cilde esneklik kazandırır ve nem dengesini korur)

Bu yağların hepsini küçük bir kavanozda karıştırıp her akşam uyguladım. 28. haftam dan sonra sabah akşam uygulamaya devam ettim. Hamilelikten önce vücudum da çatlaklar olmasına rağmen bu karışım sayesinde hamileliğimi sıfır çatlakla sonlandırdım. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe